Rabu, 24 Februari 2010

Takdirku...


Mungkin...

inilah takdirku....

sesuatu yang telah ditakdirkan...

oleh allah yang maha esa...



aku tetap bersyukur...

walau aku tahu diriku begini...

aku redho...

kerna..

mungkin itulah yang terbaik bagiku....




kita hanya mampu merancang...

tapi???

adakah ia bakal menjadi kenyataan???

perancangan allah yg lebih berhasil...

perancangan kita sekadar perancangan yg...

bagaikan angan2...




aku sedar...

diriku ini...

takdir telah menentukan...

sering dikejar sakit..

tapi apakan daya...

hanya tabah dapat membantuku...

walau apa yang terjadi...

aku tetap bersyukur...



aku masih lagi menjalani kehidupan...

sama seperti insan biasa yang lain...

walau pada zahirnya..

diriku tidak menunjukkan belangnya...

tapi pada hakikatnya..

penuh dengan penderitaan...

itulah takdirku...



muncul seorang gadis...

datang memberi kekuatan kepadaku...

dan kini...

dia terus bersamaku...

aku panjatkan syukurku...

terus kepada ilahi..

kerna memberikanku..

kekuatan dan ketabahan..


aku terus redho...

walau aku menyedari...

mungkinkah besok lusa wujud lagi...

roh di dalam tubuh badanku ini....

mungkinkah???

adakah??

hari besok atau lusa bagiku...




aku teruskan berdoa..

kepada yang maha esa...

mengharapkan sinar hari esok...

dan menjadikan aku..

lebih tabah...

pada masa akan datang...

terima kasih ku sampaikan...

kepada ibu bapa....

juga kepada sahabat handai...

yang tidak jemu..

memberikan nasihat...

juga dorongan kepada diriku...



kadangkala aku alpa...

menempuh dunia yang akan berakhir...

kerna godaan iblis durjana...

serta dorongan hawa nafsu...




walau ku tahu...

inilah jalan takdirku...

syukur kepada allah..

memberikan ku nikmat agamanya..

iaitu dinnul islam....

agama yang diredhoinya...

serta nikmat kehidupan...

yang membolehkan...

aku untuk terus hidup sehingga...

la nie..

alhamdulillah..

aku masih mampu untuk berhubung....

serta bekerja seperti insan biasa...

aku mengharapkan redho illahi..

kerna kehidupan dunia..

tidak membawa sebarang makna...




adakah???

dan bilakah??

masanya akan tiba??

aku masih belum mempunyai kekuatan...

untuk menempuhinya...

ya rabb...

doronglah aku kejalan mu...

jangan jadikan penyakit ku ini...

menghalang diriku...

untuk terus beribadah kepadamu....

amin ya rabbal alamin.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan