Khamis, 25 Februari 2010

Anugerah

Alhamdulilah....
aku memanjatkan syukurku kepada ilahi...
kerna limpah kurnianya...
aku masih bernafas sehingga ke hari ini....


alhamdulilah juga...
aku bersyukur kerna...
allah telah memilihku..
di dalam agamanya...
iaitu dinnul islam...
agama yg diredhoinya...
serta memilihku..
untuk menjadi pejuangnya...


mungkin..
itulah anugerah allah yang terbesar..
yang dikurnia kepadaku...
tidak semua umat manusia dipilih...
kadangkala..
ada segelintir manusia...
mempunyai taufiq...
tapi tidak mendapat hidayah allah..
maka..
dirinya kekal di dalam agama asal...


kadangkala..
ada segelintir manusia...
sudah mendapat taufiq serta hidayah...
tetapi...
hatinya tidak mengikut ajaran islam...
maka..
dirinya juga hampir kepada golangan tadi...
moga2 aku dan pembaca blog ini..
dijauhi daripada kedua2 golongan tersebut..
aminnn...


aku juga bersyukur...
allah telah menganugerahi...
pelbagai nikmat di dunia...
yang tidak pernah putus2...
firman allah yang bermaksud...
(dan jika kamu bersyukur kepadaku,nescaya akan
aku tambah,dan jika kamu kufur...
ketahuilah..
sesungguhnya azab allah amatlah pedih)



jadi..
kita seharusnya bersyukur...
apa yang telah dikurniakan...
walau sebesar zarah...
kerna itulah pemberian allah...


alhamdulilah...
aku juga telah dikurnia...
seseorang yang teristimewa bagiku...
aku sangat bersyukur...
dia sangat memahamiku...
walau aku tidak seberapa memahaminya...
aku juga berharap...
hubungan aku dengannya akan berakhir..
dengan noktah kejayaan..
dan tidaklah separuh jalan...




tapi..
itulah takdir..
tak siapa yang tahu..
kadangkala sebaliknya mungkin terjadi...
hanya doa yg boleh merubah..
sesuatu takdir yg tertulis...
aminn....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan