Isnin, 22 Februari 2010

Erti Sebuah percintaan Dan Sahabat

Berkawan biar beribu..
bercinta biar satu..
itulah ungkapan yg digunapakai..
dalam kehidupan ini..
kita seringkali alpa..
kadangkala...
kita menterbalikkan pepatah tersebut..
walaupun kita sedari..
itu bukanlah sifat yg mahmudah..
aku sendiri merasai..
sahabat2 ku yg telah aku kenali..
dan berapa ramai telah tiada lagi..
aku sedih..
kadangkala..
tidak menyangka..
masa akan berlalu begitu pantas...
sahabat karibku..
yg juga teman sepermainanku ketika kecil..
siapa sangka?
kini sudah tiada lagi...
bolehkah kita mencari serupa sepertinya...
mungkin kita tidak akan jumpa...
maka...
kita seharusnya menghargai sebuah erti persahabatan..
ketika mereka masih ada..
kita tidak akn menyangka..
mungkin esok luse sudah tiada...
bagaimana dengan percintaan??
seseorang pasti akan merasainya..
apabila sampi waktunya...
kini..
aku sendiri telah merasainya..
aku bersyukur..
kerna dia dapat menerimaku seadanya...
mungkin sahabat lagi penting bagiku..
kadangkala pkiranku merasakan..
adakah dunia ini tidak adil??
mesti ade 1 yg akn mng...
tp itula lumrah kehidupan yg dicipta oleh allah..
kita seharusny menerima hakikat..
bahwa...
kedua2nya adalah penting..
dan seharusnya pandai membahagikannya....
alhamdulilah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan