Isnin, 22 Februari 2010

Detik terindah bagiku

Tanggal 18 FEBRUARI 2009...
aku menyertai pertandingan musabakoh...
diamana ketika itulah..
aku dipilih menjadi johan bagi kategori 1-5juz..
setelah 3tahun mencuba..
alhamdulilah..
berkat usaha serta doa...
serta dorongan dari ust dan ustzh..
aku berjaya mewakili daerah klang ke peringkat negeri..
walaupun ketika itu...
ramai yg berbakat mencuba..
tapi allah memilih ku..
syukur kepadanya yg x terhingga..
kerna memakbuli doaku...
dan usaha serta bantuan dari rakan2...
aku mengucapkan terima kasih..
aku merasa sungguh teruja kerna..
inilah kali pertama aku melangkah ke peringkat tertinggi..
dalam byk2 penyertaan yg ku sertai..
tanggal 14 MAC 2009
aku melangkahkan kakiku ke Intekma Resort..
untuk menyertai musabakoh peringkat negeri...
ketika tiba disitu...
aku berasa teruja..
kerna mereka semua kebanyakkannya..
dari sekolah tahfiz penuh..
dan tidak sepertiku..
yg belajar 2 aliran dalam mase yg sme..
aku dapat merasakn..
akulah org yg paling lmah antara mereka..
ttapi sangkaan ku meleset..
berkat usahaku..
serta doaku..mampu..
meletakkan diriku diantara kelompok 5 teratas..
walaupun aku tidaklah sehebat mane..
aku bersyukur kepada allah..
yg memberikan kekuatan..
serta ust nazmi..
yg bersusah payah..
membantuku tanpa mengharapkan sebarang balasan...
ketika itu..
aku teringat cabaran mudir sekolahku..
yg mahukn pelajar lelaki menjadi wakil ke peringkat negeri..
aku menyahut cabarannya tanpa rasa gentar..
kerna aku memahami..
melayu pantang dicabar..
aku akn ingat kata2 itu yg dilafazkn oleh bapaku..
dan alhamdulilah...
cabaran itu beakhir dgn kejayaan..
walaupun sekadar ke peringkat negeri..
aku banga...
kerna itulah detik terindah dalam hidupku..
aku tidak dapat melupakan suasana ketika itu..
dikelilingi dengan penonton yg ramai..
serta para2 huffaz yg lain..
serta sahabat2 ku yg aku tidak akan lupakan..
sehingga ke hari ini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan